Skaka rumpa?

Njäe... så mycket rumpskak blir det inte när jag buggar men jäkligt kul är det ändå =) Fuldans har sin charm och styrdans har sin! Tyvärr blev kvällens dans en först/sista eftersom man avslutade parken-säsongen. Har dock ytterligare en chans till övnings/motionsbugg på onsdag i en annan liten ort nära Staden, men sen är jag hänvisad till social dans ute på lokal och där är jag tyvärr lite tveksam!

För ni ska veta mina vänner att dansfolk är inga helyllisar som gillar alla utan det fins otaliga skrivna och oskrivna regler på alla olika dansställen, allt från hur många låtar i rad man bör/får/ska dansa med samma person, till vem man ska bjuda upp först och sist samt att det finns interna grupperingar där "proffsen" inte nedlåter sig till att dansa med en nybörjare så som jag själv.

Vidare får man som tjej vara beredd på att bli uppläxad av var och varannan karl som tycker att det är vår skyldighet att anpassa oss efter deras alla nycker och ibland säger rakt ut att man inte får dansa som man lärt sig, hujedamig! ett tips till dem är att kolla årtalet nästa gång dom kommer över en kalender...

MEN
så finns det ju dom andra... killar/män/karlar/gubbar whatever som tycks ha doppat händerna i smörkola och som skiner upp som solar när man ler mot dom och dom förstår att man roas av dansen. Och som om inte det vore nog finns det även dem som artigt lägger armen omkring midjan och som (iaf ger intryck av att man) sveper iväg över dansgolvet till lugna mysiga låtar. Det är dansglädje!

Oh mi oh my =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0