Drick-hylla

Det är inte jättemycket tid som spenderas hemma i våningen men när jag väl är här så blir det en hel del soffhäng... tv-tittande, datorn och många av 'måltiderna' har soffhörnet som bas.
Jag gillar att halvligga i divandelen av soffan med datorn i knät men har med tiden kommit på att det är knöligt att sträcka sig fram till bordet för att nå saker som står där. Jag vågar inte riktigt heller balansera glas och muggar på armstödet som annars känns som en naturlig avställningsyta men efter lite grubblande kom jag fram till att en hylla på väggen bredvid skulle fylla samma funktion...

Jag bestämde mig för att en tavellist skulle räcka till i djup och att det inte skulle se för klumpigt ut men det visade sig att mina beräkningar var aningen felaktiga och under tiden som jag funderade på hur man skulle kunna "fylla upp" nedsäkningen i hyllan hann en god vän till mig komma med den smarta iden att vända hyllan upp och ned istället =)



På så vis fick jag till dom extra cm som behövdes för att ett glas, en burk eller en kopp ska stå stadigt på hyllan utan att jag behövde lägga tid och pengar på att leta efter och köpa en annan hylla och jag är supernöjd med mitt lilla 'sidebord' vid soffan! Nu återstår bara att se hur länge den hänger kvar då väggarna i vången verkar vara gjorda av papp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0