Airbus 380

Ni som har hängt med ända sen -09 kallt någon gång vet att jag inte är så berest av mig och att jag då var med om mitt livs första flygtur! Resan till Sydafrika i November förra året blev alltså min andra och då även betydligt längre...

Vi blev bokade på nattflyg och redan innan vi gav oss iväg blev jag informerad om vilken typ av plan vi skulle flyga med, pojkarna vara mycket imponerade och snackade storlek på ett sätt som bara pojkar kan.
Jag var föga involverad i detta försnack då jag hade lite annat smått som jag ältade men när vi kom till Frankfurt förstod till och med jag; det var ett stort flygplan!




Eller för att vara övertydlig, det var det största flygplanet! I min lilla värld hade jag inte ens koll på att det fanns flygplan med två våningar för passagerare men så var alltså fallet. I ekonomiklass där vi blev inhysta fanns plats för 500 personer och på övervåningen bodde dom rika samt dom ännu lite rikare.




Väl på plats skulle vi bekanta oss med vår lilla plätt som vi hade att hålla tillgodo på och ganska snart hittade någon vad som kom att trigga igång mitt fars-arv de luxe, nämligen livekameran från flygplansrumpan!!! Oh mi, Oh my säger jag bara och hade efter det så fullt upp med att zappa mellan kameran på, respektive under planet att jag inte vet ett dugg vad som hände sen =)






För den som ville fanns ju även möjlighet att följa flygnignen med hjälp av en karta där länder och städer fanns utmärkta. Coolt!




Under flygningen ner sov jag riktigt bra, jag fick sitta mot gången och jag hade möjlighet resa mig när jag kände för det och kunde på så sätt mota bort hjärnspöken som ville trigga igång paniken inför att jag skulle dö blodproppsdöden (till skillnad från hemresan då jag satt med två sovande kamrater på vänster sida och en sovande främling på höger, vilket gjorde att jag satt vaken med trasig tv och hade proppångest i tio timmar). Nu var jag nog inte den enda som sov bra utan det gjorde nog dom två små bebisarna som ljudlöst sällskapade oss på färden också i sina små fina korgar som flygvärdinnorma monterade upp åt dem =) Hur gulligt som helst! men lite avis blir man ju... är detta rättvisa?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0