Grubbelgodis!

Jag har tidigare skrivit några rader om sommarens festival 'Putte i Parken' så just den tänker jag inte orda något mer om nu, men jag var i alla fall tvungen att nämna det för det var där jag träffade ett par personer som kommit att bli nya favoriter i livet och det får man väl lov att säga är mycket bra utdelning på några få dagar =) Det är underbart att jobba när man får sånt med på köpet!

Dessa härliga människor har sedan dess tagit mig med på en del andra äventyr och bland annat tog dom med mig på en konsert med Lars Winnerbäck i slutet av sommaren. Jag har hört talas om 'Lasse' och jag har sett vänner citera hans texter på löpnade band i sina facebbok-statusar och allt detta har gjort mig minst sagt avigt inställd och jag har inte för en sekund tänkt mig att jag skulle börja lyssna på musiken, men så kom den här kvällen och jag bestämde mig för att ge det hela en chans.

Och vilken chans sen! Han spelade i två timmar och jag stod som förtrollad hela tiden. Mot slutet av konserten började regnet falla mot luggen men inte ens det kunde få mig att vilja gå därifrån.



Framträdandet inleddes med att han klev in helt ensam, spelade och sjöng en stund och så plötsligt släpptes kulissen ned och därbakom fanns bandet! Jag älskade deras ljussättning och jag tänkte för mig själv att bättre än så här blir det inte. Fel av mig, såklart! För ytterligare en stund senare föll den andra kulissen och där bakom fanns en helt fantastisk kör =)
På bilden ser dom flesta av dem lite scary ut men gåshuden som genast infann sig berodde absolut inte på det, det här vara bara för snyggt och faktiskt lite för bra!



Så här efter så har jag tänkt att jag nog borde ta mig för och lyssna på hans låtar men det har helt enkelt inte hunnits med, musik är underbart men för mig är det något man lyssnar på och inte bara nått som låter i bakgrunden och därför har det helt enkelt inte blivit av.

Och vem vet, det kanske är bäst så för ingenting kommer gå upp emot den där sommarnatten...


Kommentarer
Postat av: Acka

Har svarat dig ang foxxen på min sida:)



Jag älskar Lasse, var till Karlstad och såg honom i somras. Var vi på samma ställe?

Där hade de dessutom lagt till fyrverkerier på slutet!:)

2010-11-13 @ 05:33:37
URL: http://ackas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0