Objektfoto, koncept

Fotouppgiften jag fick innan jag åkte iväg på min utbildning i slutet på januari bestod i att fota objekt utifrån ett koncept, eller en 'röd tråd'.
Jag hade gärna lagt ner mycket mer tid på den här uppgiften, för det är kul att fota objekt och det är då man har chans att träna på allt det där som man tycker är svårt... motivet står ju still så att säga, vilket sällan händer när man fotar djur och människor ;)


Nu i efterhand ser jag att gubbarna till höger skulle varit lämpliga att försöka fota i ett sånt där tält som jag skrev om förut för tittar man noga kan men se mig avspeglas i den svarta figuren =)
Hade jag haft bättre med tid skulle jag nog även letat fram ett svart teljus till den vita halvan av ljusstaken för att se om det blivit bättre, men å andra sidan tar det ju inte lång stund att bygga upp min lilla 'hemmastudio' igen och nu när vi får allt mer och mer dagsljus blir det ju lättare att hinna med fotot på dagarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0