Long time - No food

Nu är det verkligen länge sedan jag provade någon ny maträtt och det betyder ju att jag ännu inte tagit mig igenom '20-minuters'-boken så här kommer ytterlige en rätt tagen ur den...


Den här soppan var helt ok men inte så mycket mer. Lätt att göra men om man räknar in allt skalande och hackande så tar den betydligt mycket längre tid att göra än 20 minuter (lite falsk marknadsföring alltså om man frågar mig).
Jag gillar att den blir ganska tjock utan att för den skull vara redd och innehålla en massa grädde (och annat gott onyttigt), istället är det potatis som gör att man slipper den, enligt mig, tråkiga blaskigheten som annars följer nyttiga soppor med.

Summan av det hela blir att jag säkert kommer göra den någon mer gång, men då ska jag först klura lite på kryddningen eftersom den var aningen smaklös och även planera lite bättre för att kunna avnjuta den tillsammans med en bit nygräddat bröd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0