Dagens fynd!

Idag har jag inspekterat mina ägor för att se hur växtligheten har det, rishögen frodas så det står härliga till och mitt i den spretar det upp lite hallon'buskar' där det är gott om blommor vilket bådar gott inför sommaren!
När det gäller äpplen och körsbär finns det även där goda chanser att det kan tänkas gå att skörda en del framöver, om träden får vara i freda från skator, mask och andra dummingar vill säga!

Jag passade även på att titta hur det går för gräslöken som jag hittade bakom garaget för något år sedan och som jag sen planterade ner bredvid mina gullvivor i 'rabatten' och det var då jag gjorde en helt ny upptäckt...


Helt plötsligt stod där ett par smultronplantor och visade upp sig i solen och även om det inte blir några mängder så ser det i alla fall ut att bli några bär att mumsa i sig framöver!
Dessvärre såg mina krusbär inte lika lovande ut då som tyck ha drabbats av någon slags ohyra eller mögel. Nu gör det väl inte så överdrivet mycket eftersom jag inte brukar använda just krusbär så vansinnigt mycket men det hade ändå varit kul om jag kunnat få till lite marmelad att lyxa till det med under testunderna som kommer till hösten.

Men men, man kan ju inte få allt och i år tycks det bli smultron istället för krusbär =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0