Nice try?

Det har inte blivit mycket bakande på sist tiden men för en månad sedan, lagom till 'mors dag', kände jag för att göra ett försök.
Tanken var att försöket skulle bli lyckat och att det då skulle leda till ännu mer inspiration men så blev verkligen icke fallet!


Jag bestämde mig för att det skulle bli vaniljsmak på muffinsarna och choklad i fyllningen och så långt gick det helt enligt planerna. Den orangea färgen däremot var helt omöjlig att få till och när tiden började bli knapp fick jag helt enkelt ge upp färgandet och nöja mig med... beige? eller nått.
Därefter stötte jag på nästa missöde, kristyren! Eftersom det gått så lång tid sedan jag gjorde det sist hade jag helt glömt bort hur tjock den behövde vara för att det skulle gå att spritsa och resulterade i att den flöt ut lite här och lite där...

Själva dekorationen som jag hade planerat, med bland annat mönstrat lock och ev någon typ av figur var bara att glömma, så det får jag ta mig an 'en annan gång'... nåja, även om slutresultatet inte var himlastormande gott så var i alla fall tanken det och kanske blev mor glad ändå. Man kan ju alltid hoppas =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0