Fröken älg

För en tid sedan gjorde jag en visit hemma hos mor och far för att få sällskap på en promenad och mamma släpade med mig genom urskog och upp på ett närliggande 'berg'. Under hela promenaden hade vi gott sällskap av mygg och knott men då och då tittade det fram lite andra djur för att kolla upp vilka som klampade in på deras marker, däribland en liten råbock och en hel armé korpar som cirkulerade över oss, men det va dessvärre bara denna fröken som stannade kvar tillräckligt länge för att låta sig fotograferas...



Biderna blev inte så jättebra på darrig hand med mobilen men jag fegade ur riktiga tag och vågade helt enkelt inte gå nått närmare.
Hela tiden ända tills vi kom utom synhåll följde hon oss med blicken och jag inte ens spekulera i vad som rörde sig i huvudet på henne under tiden, men jag är säker på att hennes planer hade gjort ont om hon satt dom i verket.

Inte långt ifrån där jag bor finns en friluftsanläggning som erbjuder älgsafari med 'älg-garanti' men jag ställer mig ytterst tveksam till nödvändigheten i det, ut i skogen säger jag bara så får man ibland uppleva naturen på lite närmre håll än man kanske önskar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0