Om skolträffen

För tillfället sitter jag med lilla datorn och jag tror inte att jag kommer orka logga in på den stora ikväll (trots att jag bokstavligen skallade armstödet på soffan en stund tidigare ikväll) så tyvärr blir det inga bilder från dagens lektioner, men jag vill i alla fall passa på att berätta lite om vad vi gjort...

Gårdagen började med lite diskussioner i smågrupper om hur vi tycker att kursen har fungerat men efter det tågade vi iväg till en fotograf (mer om henne i ett senare inlägg!) för att höra henne berätta om sitt jobb och visa oss sin studio!
För min del blev det otroligt mycket information att ta in, men så här i efterhand känns det ändå ganska bra och även om jag fortfarande inte riktigt kan redogöra för allt om nån skulle fråga så känns det ändå som att det fastnar mer och mer hela tiden och det är egentligen det enda sättet för mig att lära ordentligt.

Idag har det varit full rulle från början till slut i stort sett och vi började med att jobba med olika stationer för att träna på olika typer av foto i kombination med olika typer av ljus.
En del i uppgiften var att improvisera med det som finns till hands om man ska fota porträtt eller produkter utan tillgång till studio och riktiga blixtar.
Det här var verkligen något jag tyckte va ett jättekul inslag! Det är ju så man kommer få öva hemma sen och då är dom här tipsen guld värda!

Under bägge dessa dagar har vi varit indelade i lite olika grupper och under eftermiddagen idag var det dags för min grupp att öva på ljussättning i studio! som sagt är det ju inget jag kommer kunna göra här hemma man jäklar vad kul det är att få vara med och se hur det går till och höra hur man tänker när man placerar ut olika lampor mm!

Under det halvåret som gått av kursen har jag pendlat mellan hopp och förtvivlan över våra uppgifter och inte minst min egen (o)förmåga att fota men i samband med att den här terminen drog igång bestämde jag mig ju ändå någonstans för att köra vidare och nu har jag verkligen fått ny motivation att fortsätta! Hoppas bara att jag kan behålla känslan även när vi får våra nya uppgifter :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0