Mer om vaccineringen...

Det är otroligt men sant, jag kommer vara tvungen att åka till Örebro för att vaccinera mig!!!! :O

HUR ska jag kunna ta mig dit själv utan att spy ner hela tågvagnen i ren nervositet?
HUR ska jag kunna förklara för doktorn att jag är rädd, utan att börja grina och ropa efter mamma?
HUR ska jag kunna undvika att grina överhuvud taget?
HUR ska jag lyckas ta mig därifrån och hem igen, jag som blir handikappad av ett stick i fingret?

Jag vill föresten passa på att tacka er för att ni inte skrämmer upp mig mer än vad jag redan gjort själv. Men ni kan sluta med det. Idag blev jag nämligen informerad om att sprutorna eventuellt inte alls kommer att ges i armen utan möjligen lägre akterut.
Jag var ganska nymätt när dessa ord trängde in i mitt medvetande och det var sannerligen inte långt ifrån att det hamnade ett stycke utsökt chili con carne en häck (lägg här märke till att mitt sinne för humor ännu inte skrämts ifrån mig) längs en av stadens gator.

Jag kommer dö vaccinationsdöden och det vill jag faktiskt inte :(

Kommentarer
Postat av: Anna Englund

Haha... lilla gumman, det kommer gå så himla bra ska du se!



Har du kollat upp vart sticken tas??

2010-01-15 @ 21:25:38
Postat av: Anonym

'Anna Englund': Näe, har inte gjort det ännu. Men en av mina resekompisar ska iväg på måndag, nu skrev han dock att han också brukar svimma så det kan ju hända att han får en o annan minneslucka... men han borde ju känna vart det ömmar dan efter i alla fall ;)

2010-01-15 @ 22:48:17
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Men vännen, du sticker ju folk själv. Då vet du ju att det inte är nått farligt och att det går hur bra som helst. :-)

2010-01-16 @ 08:23:55
Postat av: allicen

'Hanna': Det är inte samma sak... det gör inte ont i min kropp när jag sticker andra. Många har föresten sagt sig uppskatta mitt sätt att ge sprutor för att det inte gör ont, vilket dom ibland tyckt att det gjort när andra sticker, alltså finns det dårar som hackar hejvilt med kanylerna därute! :O



Hmm... kanske är det där 'gör det själv-alternativet' det bästa ändå?

2010-01-16 @ 10:03:54
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jepp, gört själv.. då har du bara dig själv att vara förbaskad på sen om det gjorde för ont.. Då kan slipper du andra "klåpare" därute. :-D

2010-01-16 @ 13:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0