Kanelknäck

Innan jul skrev jag ju om att jag klev upp i ottan en dag och gjorde julgodis, minns inte om jag skrev det då men det blev ju wienernougat i vanlig ordning samt min nya favorit, ingefärsknäck!

Under tiden som jag höll på att pyssla kom jag på att jag skulle prova lite andra saker, däribland vit choklad med polkagris och så kunde jag inte låta bli att prova på lite kanelgodis också... att hitta vanlig choklad med kanelsmak verkar vara ett mission impossible och vad jag vet finns det bara en typ av chokladask som har en sån pralin och därför blandade jag helt enkelt till min egen kanelchoklad.

Den blev dock inte helt som jag tänkt mig så jag får fortsätta mitt sökande... nån som vet vart det finns att få tag på?

Sist men definitivt inte minst (formarna jag köpt var nämligen gigantiska och den som gjorde ett försök att sätta i sig en sån här fick vara beredd på ett par tysta minuter innan man fick plats med ord i munnen igen) var jag bara tvungen att prova på att göra kanleknäck! Självklart utfrån samma gräddfria recept som ingefärsknäcken och dessa blev jag däremot mycket nöjd med =)



Note to self; Ett måste till julen 2010! men då i mindre formar... man kanske kan ta två då istället ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0