hur man skrämmer liv i Elis

Inför min vaccinering frågade sjuksköterskan en del saker med anledning av risken för malaria, jag kunde inte riktigt svara på frågorna men sa att jag var i stort sett säker på att vi kommer åka till krugerparken, däremot har jag ju ingen aning om hurvida vi kommer övernatta i dom delarna av Sydafrika och om det då skulle gälla tre eller fler nätter blev jag ännu mer osäker på...

Därför passade jag på att fråga om det när en av reseledarna ringde mig i ett annat ärende och han skulle återkomma så fort han fick mer info, förhoppningsvis före fredag som ju är domedagen och precis när jag skulle till att ge efter mot tröttheten här hemma och luta omkull mig på soffan får jag se att han har ringt (jag hade såklart glömt slå på ljudet efter skolan) och med glättig stämma meddelar han mig via mobilsvar;

- Malariaprofylax, YES!

Och så va tröttheten som bortblåst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0