Hur man överaskar syrran...

Som ni vet har jag ju varit iväg och vaccinerat mig idag, syster var underbart snäll och fraktade dit mig så jag kunde sitta i passagerarsätet och koncetrera mig på min ångest.
Syster pratade och jag svarade varannan mening med 'oh herregud', 'nu är jag svettig i händerna' eller 'jag är kissnödig'.

Väl framme hamnade vi rätt på första försöket och när jag anmält mig i receptionen blev jag ombedd att sätta mig i väntrummet och fylla i en hälsodeklaration.
Med darrande händer gjorde jag mitt bästa för att svara på frågorna men helt plötsligt vrålar syster:

'Har du kryssat i att du är gravid?!?!'

Och det hade jag ju såklart. Av misstag.

Inte undra på att hon som gjorde iordning sprutan höll upp händerna som om jag riktade ett vapen mot henne och skyndade sig att säga 'jag bara lägger den här!!!! Det ser ut som du tycker detta är jobbigt'
.

För övrigt var dom jag pratade med jättetrevliga och försökte avleda mig genom att killa mig på armen när jag fick sprutan och påminna mig om att andas, tyvärr var den enda reaktionen på det att läkaren borta vid skrivbordet utropade 'oh, nu håller jag också andan' men så babblade dom vidare och plötsligt var det över =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0