Fågelskådning

Detta med fåglar är ett klockrent ålderstecken.

Barn förundras över fåglar, vill klappa på dem så stjärtfjädrarna ryker och skriker 'kaaa kaaa' i falsett.
Därefter följer en lång rad år där man inte ger a damn, men sen händer det nått igen... ännu har jag inget intresse av någon fågelstuga, men det kommer, var så säker! och då kommer det heta något i stil med att jag aldrig sett någon jag gillat förut eller någon som passar sååå bra till huset ;)

Men änder är nått annat.

Änder är coola djur som äter ur handen och vaggar omkring och ser snälla ut men som när som helst kan gå till anfall.
Igår blev jag kompis med hela flocken när jag var ut och fotade, men jag önskar nästan att jag gjort en ljudupptagning också när dom flippfloppade fram i snön och kuttrade lite smått med varandra samtidigt som det knakade i isen från tyngden av deras trinda kroppar =)


Till min förvåning fick jag även se en äkta birdfight där två av hanarna (vad annars?) bröstade upp sig mot varandra. Utgången av det hela blev att han till höger ut mot vattnet till åkte över kanten och den andre stod kvar som herren på täppan och med det verkade det hela som avslutat... jag vet inte riktigt vad dom bråkade om men jag gissar att någon av dom ärtiga brudarna bredvid hade med saken att göra (vad annars?).


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, mata änder, det ska jag göra i morgon :D Hurra!

2010-01-16 @ 17:13:32
URL: http://lunascoop.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0