Världen är liten. Facebook ännu mindre.

Imorse dog jag en smula när jag loggade in på mitt facebook-konto och fick se att jag fått ett mail från en person som inte fanns med i min vänlista.
Det är nästan tio år sedan jag hade kontakt med personen i fråga och vi var vad man skulle kunna kalla brevvänner... I mailet framgick att personen inte trodde att jag skulle minnas vår 'vänskap' men det bevisar ju bara att vi inte hann komma att känna varandra så väl.

För såklart minns jag!
och märkligast av allt var att jag så sent som igår hittade ett grattiskort som jag fick av min brevvän på min 20års dag! Hur stora är chanserna liksom???
Av mailet fick jag veta att personen 'ramlat in' på min sida och då 'passade på' att skriva hej, detta är dock något jag tar med en nypa salt... vi hade inga gemensamma vänner eller andra saker som skulle länkat min profil till dennes sida och att bara söka på mitt förnamn skulle nog vara föga givande, speciellt som till och med endel av mina nära vänner tycker att jag är olik mig på profilbilden.

Jag förutsätter alltså att min 'vän' kommit ihåg hela mitt namn och faktiskt gjort ansträngnignen att söka efter mig. Det mina kära läsare värmer gott i hjärtat en dag som denna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0