Studiofoto; Objekt

Här kommer fler bilder från studiofotograferingen, den här uppgiften gick ut på att fota objekt med olika bakgrunder, i olika vinklar för att ljuset skulle falla olika håll och vi använde alltså inte blixtar till detta...

Jag tog massor med bilder i det här momentet men nu i efterhand är det ytterst få jag är nöjd med och jag tror att det beror på att jag blir för stressad när jag fotar i sällskap med andra. Tänker för mycket på annat och fokuserar för lite på det jag ska göra. Kanske är det en vanesak eller kanske rent av ett kapitel i personligutveckling.nu projektet?



Sånna här bilder jobbar jag ganska mycket med hemma... naturligt ljus är ju liksom det enda jag har tillgång till... men nu fick vi testa att jobba med reflexer också vilket jag aldrig gjort tidigare och skillnaden är ju enorm!

Så småningom kommer jag lägga upp nya bilder som jag tagit hemma efter att vi gått igenom detta, till dem har jag dock bara använt en spegel pga tidsbrist men framöver ska jag snickra ihop en egen reflexskärm har jag tänkt och det ska verkligen bli kul att testa vid tillfälle!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0