Elis den lata

Idag vaknade jag ungefär en halvtimme före alarmet och det vackra vädret som jag skådade genom sovrumsfönstret gjorde det inte speciellt svårt att kliva upp!

Nu sitter jag dock och funderar på om jag ska ta en promenad i solen trots att det är lite för kallt... va ut i -10 igår och med facit i hand skulle jag behövt termobrallor för att inte förfrysa benen och idag är det -12 så jag vet inte om jag tyar helt enkelt.

Alternativet är ju att jag tar en liten cykeltur, vilket jag fuskat med i snart en månad och nu har det gått så långt att jag börjat hitta på en massa undanflykter för att slippa. Även om jag är helt överens med mig själv om att läget inte är rätt så gnager samvetet över att jag sitter och degar ihop :(

Kanske ska jag sikta in mig på lite husmorsgympa istället och sen gå ut lite senare när solen hunnit värma upp Staden en aning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0