Kunde jag varit Nea?

Idag ringde jag till min systers (fd.?) jobb för att beställa lite mat inför en kommande konferens som jag ska arrangera och tjejen som svarade, tillika Neas (fd?) arbetskamrat säger att vi har så lika röst att det skulle kunna varit Nea som ringde istället.

Då undrar ju jag så klart, är detta med rösten någon genetiskt betingat? Jag vet ju att människor har mer eller mindre lätt för att ta över dialekter, uttryck och betoningar från någon man umgås mycket med, men jag och syster träffas ju inte jätteofta... eller iaf så finns det ju andra som jag träffar oftare...

Är det så att gener påverkar hur man pratar eller är det bara miljön? Jag menar.. om vi syskon inte skulle växt upp tillsammans hade vi ändå pratat likadant?

och slutligen (men också viktigast av allt), betyder detta att Nea sjuger lika illa som jag gör? =)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Haha! Vem av dom var det? :)



Det måste vara genetiskt eftersom Liselott tycker att jag låter exakt som mamma :S Dock vet vi med säkerhet att jag inte sjunger lika dåligt, för Daniel klagar inte lika mycket på min röst som din :)



(att han är tondöv har inget med saken att göra)

2010-04-27 @ 16:53:40
URL: http://lunascoop.spaces.live.com
Postat av: Mamma

Du träffar ju Tea oftare än Nea, tänk om du kommer att låte som en katt.



Kram mamma

2010-04-28 @ 08:07:25
Postat av: Linnea

Hahaha! Klockrent mamma :)

2010-04-30 @ 14:38:52
URL: http://lunascoop.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0