Plommonkaka med Choklad

I år verkar det vara ett riktigt Plommon år för varenda plommonträd man ser är överfullt av frukt! Tyvärr finns det inget på Borggården och det gör mig ont när jag ser dom som har men som låter all frukt gå till spillo... varför ger man inte bort frukten istället?

Hur som helst, mormor och morfar har ett jättestort plommonträd och förra veckan när jag var dit fick jag med mig säkert tio kilo frukt hem!
Ett par kilo har gått åt till marmelad och i fredags provade jag att göra en kaka som jag hittade ett recept på i en av mina kokböcker.



Kakan ska serveras med lättvispade grädde eller vaniljglass och på kvällen bjöd mamma och pappa på middag så jag passade på att ta med mig kakan dit för betygsättning.
Betygskalan sträcker sig från 1-5 och när alla hade lämnat sitt omdöme hamnade snittet på 3.3.
Jag lämnade dock kvar det som blev över och fick veta av dom som tog en bit till dagen efter att den var godare när det stått över natten så det kanske man ska ta med i beräkningen om det blir någon repris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0