Om det här med hypokondri

Det finns gånger genom åren då jag starkt misstänkt att jag har en släng av hypokondri, nu är jag tyvärr dåligt insatt i det hela och någonstans känns det som att om man själv tror att det så, är det inte det... eller är det en makaber twist hos sjukdomen? eller vet den som är drabbad om det trots att det är på riktigt till skillnad mot alla andra sjukdomar man tror sig ha?

Anyway, häromdagen tyckte jag mig känna av symptom på ett egentligen mycket ofarligt tillstånd. Jag tyckte dock att symptombilden var aningen tvetydig så jag gjorde vad vilken sjukvårdkunnig person av min kaliber skulle gjort.

Jag googlade.

Ganska snart visade sig att mina symptom inte alls ledde till information om det jag misstänkte utan något helt annat och betydligt besvärligare.
Jag tog reda på så mycket fakta jag kunde få tag i och efter någon timme blev det läggdags.
Först då slog det mig... alla 'symptom' var som bortblåsta!

Det känns inte logiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0