Mitt liv som brandman!

Idag har jag nog gjort mitt hittills roligaste jobb som 'fotograf'! Många timmar tog det och helt klara blev vi inte, men när det gäller yrkesporträtten tror jag att jag har några stycken att välja på till redovisningen =)

Som ett litet barn i stor värld var jag livrädd för precis allt, däribland såklart även brandbilar och brandmän. Så när jag för några år sedan väcktes av bestämda bultningar på min lägenhetsdörr mitt i natten och inlindad i täcket möttes av tre pysande 'Darth Vaders' i trapphuset fick jag bråttom att be om förlåtelse för mina synder.
Men jag överlevde, både den hotande branden (vilken visade sig vara en plåt förkolnade mazariner i bageriet på bottenvåningen) och mötet med mina bödlar, men det ska erkännas att jag var en ganska darrig Elis den gången.

Så idag var det alltså åter dags att möta min rädsla och mellan hjärtstillestånden hade jag riktigt roligt under tiden som vi fotade!
Det fanns dock gånger då jag fruktade för mitt liv, men min alldeles egna brandsoldat lugnade mig med att det bara var personsökare som pep eller ibland en kompressor som gick igång.
Jag var dock inte helt övertygad så för säkerhets skull gjorde vi upp en flyktplan, i händelse av att stationen skulle stormas av män i full fart med att kasta av sig kläderna för att sen sätta dom äckligt stora bilarna i rörelse. (och ja! självklart va omklädningsrummet tänkt som samlingsplats för mig och mitt förlorade förstånd)

Jag hoppas få tillåtelse att lägga ut några av bilderna från dagen och då även några av dem som kanske inte platsar i redovisningen till skolan, för det blev en hel del sånna också =) Men tills dess får ni hålla tillgodo med den här!


Kommentarer
Postat av: Anna Englund

Du får mig att skratta ofta!! tack! hahaha... pysande Darth Vaders... hahaha... kommer att småskratta hela dagen. Å kommer nån och frågar vad det är med mej, så skyller jag på dej... =)



Kram

2009-10-20 @ 08:05:26
Postat av: allicen

'Anna Englund': Haha! Det kan jag gå med på ;)

2009-10-20 @ 16:27:44
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0