God morgon

Igår ställde jag klockan på 8 samtidigt som jag garvade lite inombords åt hur troligt det egentligen var att jag faktiskt skulle kliva upp då.
Halv åtta idag vaknar jag av en försiktig knackning på ytterdörren vilken jag i vanlig ordning, när det händer, ignorerar (jag vet ju, vis av erfarenhet, att brandkåren bultar mycket hårdare) utan låg istället kvar och funderade en stund på vem det kunde varit...

När jag konstaterat att det troligen var fibergubbarna hade jag hunnit bli nyfiken så till den milda grad att jag bara var tvungen att ta mig ur sängen och på något vis försöka se vad som stod på, men utan att själv bli sedd med morgonfrilla i fönstret då förståss.
Jag vet nu att mitt hus inte alls lämpar sig för att utöva spionage över vad som händer ute i trädgården och det känner jag nu är ett så pass stort bekymmer att jag måste komma på en lösning inför framtida händelser... Förslag?

Hur som helst skådade mitt morgontrötta öga en yngling vid tomtgränsen och en stor traktor (troligen med någon person i) som skar upp den lilla asfalt som finns på Borggården.
Jag är redan trött på fibermänniskorna! jag avskyr folk som inte kan boka in tider för när dom kommer instormades på andras revir för att göra saker som dom får betalt för.

Är det för mycket begärt???
Kanske borde jag sätta upp höga staket med en stor grind så måste dom meddela mig när dom vill insläppta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0