Favoritbild!!!

Jag har precis blivit klar med uppladdningen av mina bilder till redovisningen... började rensa lite i kameran under tiden som bilderna laddades upp och råkade radera två av dem som jag använder, det betyder att jag även raderat all information om bilderna... vilket ju såklart också ska redovisas egentligen. Ooops :S

Nån som vet om man kan få fram den informationen i datorn?

Hur som helst har jag fått tillåtelse att lägga upp några av bilderna här på bloggen och även om det skulle vara smartast att vänta med favoriten till sist så kan jag bara inte låta bli... 

I just LOVE it!


Kommentarer
Postat av: tina

kolla i papperskorgen kanske finns kvar där.

2009-10-23 @ 21:26:56
Postat av: chefen

Är det liknande information du vill ha ut från fotot?



Bildtyp: jpeg (Bildformatet JPEG)

Bredd: 2816 bildpunkter

Höjd: 2112 bildpunkter

Kameramärke: OLYMPUS IMAGING CORP.

Kameramodell: uD600,S600

Datum för tagning: 0000:00:00 00:00:00

Exponeringstid: 1/30 s

ISO-hastighetsgradering: 100

Blixt använd: Blixt utlöst, automatiskt läge.

Mätmetod: Mönster

Exponeringsprogram: Normalt program

Brännvidd: 5,8 mm

Programvara: Version 1.1

Beskrivning: OLYMPUS DIGITAL CAMERA



Jag högerklickar och kollar bara i linux, vet att det finns program till windows med. Borde inte photoshop fixa det? Själv använder jag Gimp, det finns även till windows och är ett mycket bra bildredigeringsprogram. Gratis.

2009-10-24 @ 08:31:54
Postat av: allicen

'chefen': Precis! Där finns ju allt utom F-värdet! =)

Det går säkert att få fram i PS, men jag använder inte det ännu... vart kan man ladda ner det som finns till windows?

2009-10-24 @ 11:08:08
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0