Sånt jag inte vet något om...

Mitt dåliga sinne för färgkombinationer är ingen hemlighet, jag är inte färgblind (det är det mina söner som kommer att bli) utan jag ser helt enkelt inte vad som 'går ihop' och vad som inte gör det.
Jag har tränat genom åren och kan nufördags se att någon klätt sig mycket smakfullt, men jag skulle aldrig lita till mig själv när det gäller att sätta ihop samma kombination.

Till saken hör att jag på anmodan från högre ort håller på att läsa en bok skriven av en superkvinna (en helt vanlig kvinna alltså) där boken handlar om hennes hopplösa man och alla hans brister när det kommer till att få familjelivet att fungera (en helt vanlig man alltså).
Vid ett tillfälle beskriver hon i boken hur illa deras barn skulle komma att vara klädda om hanen fick allt ansvar för den uppgiften och så skriver hon något i stil med 'men han kanske tycker att brunt och rött är en fantastisk kombination'

What? Nu får ni hjälpa mig... jag trodde faktiskt att brunt och rött funkade... gör det inte det?
Är det anskrämligt med röda snören i pepparkakshjärtan och kanske viktigast av allt... hur fan ser jag ut i huvudet egentligen? Sitter min frissa i denna stund och garvar gott åt kunden som gick med på röda slingor i brunt hår eller?

Ni måste förklara det här för mig! ASAP


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0