How I rule the world

Som jag tidigare berättat styr jag enväldigt över världen genom min medverkan i en SIFO-panel och idag kom ännu en undersökning.
Dom flesta går ut på att jag fyller i att jag är kvinna, vit, född i sverige, har svenska föräldrar och tjänar XXX XXXkr om året. Sen får jag veta att jag inte är önskvärd längre.

Just my luck, så att säga.

Men idag fick jag svara på alla frågor och denna gången handlade det om brandförsvaret, dom vet väl att jag är lite insatt på området kan jag tro ;)
För första gången på länge fick jag även svara på frågan om sysselsättning igen och...

Lägg även märke till SIFO's nya logga! Snygg som få :)


Frågorna var många och handlade bla om ifall man vidtagit åtgärder för att förebygga brand i hemmet etc. men där fanns också klurigare saker att ta ställning till som t.ex:
'Tycker du att den som bor på ett otillgängligt ställe har samma rätt till hjälp som andra' och 'bör räddingstjänsten i större utsträckning bekostas av privata medel, till exempel genom försäkringar'.
Hujeda mig säger jag bara, vilken tur det är att jag är så klok när jag måste fatta sånna här beslut!

Jag måste dock erkänna att trots mitt allvetande fick jag endel huvudbry på visa punkter, det gällde t.ex. denna:
'De som bor i områden med hög brottslighet och vandalism måste ha förståelse för att räddningstjänsten inte kommer till undsättning'.
Detta har jag skrivit lite om här och jag skulle helst vilja trolla bort hela problem genom att bara säga att nu får det vara nog!!!

I övrigt fick man svara på hypotetiska exempel som
barn vs. äldre
läkarstudenter vs. kontorister
kontorspersonal vs. fångar
män vs. kvinnor
osv. osv.

Det känns lite som när man hade HLR och fick olika fall där man skulle svara på vilka man trodde att man skulle kunna ge 'mun mot mun'-metoden. Man känner sig som en hemsk människa och det är klurigt men faktiskt väldigt lärorikt! (Jag kanske ska tillägga att man kunde välja alternativet 'lottning' och det gjorde jag faktiskt vid något tillfälle).

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0