Telefontid

Vid 13 tiden har jag en telfontid inbokad... jag är lite kluven i min åsikt till Landstingets påhitt att ringa upp folk istället för att på gammalt hederligt vis svara när man ringer.
Det är bra för att det bara behövs ett enda samtal för att få besked och man slipper jag folk i veckor, men jag är tveksam till att man inte själv bestämmer när man vill prata... jag ringde för några timmar sen och bokade min tid, den tidigaste som fanns var denna vid 13 och längre vågade jag inte chansa på att jag skulle vara anträffbar... för det finns vissa saker som jag ogärna sitter och pratar i telefon om på endel ställen...
Typ ärenden till sjukvården, sånt fördrar en gammalmodig person som jag att diskutera i enskildhet och inte på mataffären eller som sist när dom ringde mig på jobbet och vill att man ska förklara sitt ärende... Hmm...

Idag är jag ju iaf hemme (än så länge) och under tiden som jag väntar på att dom ska ringa passar det bra att göra iordning ett mellan mål och kolla på ett avsnitt av 'Days'! Det är sannerligen inte ofta jag kan se det nu för tiden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0