Att ta sig hit (retroaktivt)

Konstigt nog kunde jag sova riktigt bra natten till söndag, som var resdagen och jag vaknade tidigt för att hinna göra mig i ordning men också för att kunna plocka lite hemma innan det var dags att lämna borgen.

På bussen till Örebro hade jag sällskap av en bekant från jobbet, men sista halvan var jag ensam, så också på bussen från Örebro till Arlanda vilket gav mig en hel del tid att vara nervös.

En bra sak med att jag skulle till Arlanda var ju i och för sig att jag aldrig varit där förut och därför inte kunde föreställa mig hur stora problem jag skulle få när jag väl kom dit... haha!

  

För problem det fick jag ju... så klart! Men å andra sidan fanns det snälla människor runt omkring som kunde berätta för mig hur jag skulle bete mig och när jag kommit så långt som att jag började närma mig gaten fick jag plötsligt syn på några grabbar från kursen och min lycka var gjord!
En av dom frågade vem som hade fått den stora äran agera 'mamma' åt mig på resan men just då fanns ingen aspirant på den posten, nu vet jag dock att det nog är så att jag har fått en 'pappa' den här gången och det fungerar riktigt bra det också.

  

Själva flygningen gick som en dans och jag hade den stora turen att få fönsterplats, om än vid ena vingen men ändå.

På det hela taget tyckte jag att det var ett ganska angenämt sätt att resa med undantag för bullret och korkskruvslandningen då vill säga.

Ett som är säkert är i alla fall att detta inte var min sista flygtur, det blir åtminstone två till... en till München och en till Arlanda!


Kommentarer
Postat av: chaos

Münchens flygplats är väldigt stort jämfört med lilla Arlanda! Det är lite roligt att se flygresan med dina oerfarna ögon...jag har flugit runt hela mina liv sedan jag var 14 år gammal. Ha det riktigt kul nu! Kramis

2009-06-03 @ 14:54:22
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0