Andra kvällen (retroaktivt)

Ikväll blev vi bjudna på middag av skolan, mycket trevligt, mycket gott och mycket kallt! Jag fick den stora äran att sitta bredvid min blivande rumskamrat så jag lärde känna henne lite bättre och det är skönt... det blev ett väldigt krångel med rummen då min riktiga roomie hade bett om enkelrum pga att hon gått och blivit gravid och känner att hon vill vara lite mer för sig själv, det innebar att jag skulle få ett eget rum och genast kom jag (eller snarare rummet) att bli ett hett villebråd.

Två av våra vänner här på kursen har nämligen börjat umgås aningens mer intensivt med varandra än några andra här, men då dom inte delar rum såg dom sin chans att kasta om oss kursare lite och på ett ögonblick blev det bestämt att jag nu kommer bo med tjejen som blir över i flickrummet när paret vill flytta ihop och lika snabbt gick enkelrummet istället till den som blev över när den manliga halvan av paret flyttar ut från sitt rum L

  

Så kan det gå och det känns inte alls kul men det är inte så mycket att göra åt, jag och min nya vän kan i alla falla trösta oss med att vi pga av fullbokning på hotellet kommer att få bo i en svit hela den sista veckan och det är alltid något även om vi då blir av med köket och därmed också kylskåpet... man kan inte få allt och den här gången fick jag varken enkelrum eller kylskåp... varför är jag inte förvånad?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0