Senaste nytt!

Sanningssägarna på Aftonbladet har idag en artikel om att vissa dialktala ord är på väg att försvinna och man frågar kända personer om vilket ord dom tycker bäst om på sin resp. dialekt.

Elita Löfblad, 28, modell.

Stockholmare som bor i Stockholm.

- Ja, jag säger hänga väldigt ofta och jag tror inte folk som inte kommer från Stockholm vet att det betyder umgås. Jag tycker det vore väldigt synd om alla dialekter försvann, det är kul att kunna höra var en person kommer från.

What?! Jag hade verkligen i n g e n aning! :O


Kommentarer
Postat av: Cyrene

Intelligensbefriad, eller????? Ingen vidare bra reklam vare sig för stockholmare eller modeller!!!;)))

2009-07-12 @ 11:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0