Saknad

Att säga att jag inte vet hur saknad känns skulle vara i det närmaste ett hån, jag har saknat och längtat så mycket att det skulle göra mindre ont att med bara händerna slita ut hjärtat på mig och stampa på det.

Jag vet vad saknad vill säga och jag kommer aldrig att bli fri från den.

Men detta är något nytt, ett slags rofyllt ältande som pågår konstant inom mig. En längtan eller om man så vill, en önskan att kunna få uppleva stunder ännu en gång.


Något jag verkligen saknar är att sitta vid strandkanten och se ut över vattnet och bort mot bergen på andra sidan. Där fanns ett lugn som på bara ett ögonblick spred sig inom mig på ett sådant sätt som jag aldrig tidigare upplevt, men som jag vet att jag måste försöka hitta även här hemma i vardagen... frågan är bara hur.


Kommentarer
Postat av: Cyrene

Känner så väl igen mig.... Det behöver jag kanske inte säga. Kanske kan en tjärn här hemma ge samma lugn som Lac Leman? Att få sitta vid det stilla vattnet och titta på näckrosorna som flyter på det lugn som tjärnen kan spegla?

2009-07-09 @ 11:18:01
Postat av: allicen

"Cyrene":

Ja... kanske! jag får ge mig ut och leta :)

2009-07-09 @ 11:28:15
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0