God morgon!

Näst sista morgon på min sommarledighet... det är inte utan att det känns lite vemodigt men samtidigt finns en stor portion nyfikenhet inför hösten... För fösta gången på, kanske hela livet, men åtminstonde mycket, mycket länge är framtiden oviss i alla bemärkelser.

Det är med spänd förväntan jag ser fram emot augusti månad och med det startdatumet för kursen som jag kommit in på, det är så många frågor som rör sig i mina tankar när jag försöker se för mig hur det kommer att bli.
Allt från praktiska saker som ekonomi men också hurvida jag kommer att klara detta, är kursen på en lagom nivå för mig och kommer jag att ha den självdisciplin som krävs för att genomföra den?

Utöver det finns ju alla frågetecken om jobbet, kommer jag få ha det kvar? och om jag inte får det, hur ska jag någonsin kunna acceptera att inte få jobba vidare i den organisationen jag funnit, som gett mig så mycket och som öppnat möjligheten för mig att jobba med frågor som jag brinner för? Av alla svårigheter det skulle innebära att stå utan anställning så som verkligheten ser ut just nu skulle förlusten av arbetet jag gör vid sidan om mina ordinarie arbetsuppgifter vara det mest förödande för mig som människa...

Men än så länge doftar den svaga sommarbrisen medvind och det skulle inte finnas någon ursäkt god nog för att inte ta chansen att njuta!

Kommentarer
Postat av: chaos

Det är spännande och lite läskigt, jag vet men du skall ta det lugnt och se att allt ordnar sig! Kramis

2009-07-18 @ 10:37:38
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0