Fri som en burfågel

Gav mig motvilligt iväg till komvux idag för att skriva slutprovet i histora, det kändes verkligen allt annat än bra och när jag väl kom dit bestämde jag mig helt sonika för att låta bli.
Trots att jag egentligen borde vara heligt förbannad på mig själv för att jag jamsar runt med den här kursen så kunde jag inte annat än känna mig lättad när jag väl gick därifrån igen... jag har haft två veckors semester bestående av enbart dåligt samvete... dåligt samvete för att jag inte kan landa med båda fötterna i den här söndergrävda staden, dåligt samvete för att jag inte pluggar tillräckligt mycket och dåligt samvete över att jag inte tar tillvara på den vackra sommaren.

Nu har jag ungefär en veckas ledighet kvar och det känns som att det är först nu ledigheten börjar, jag kan göra precis bara det jag känner för.
Jag vet att det är korkat att dra ut på kursen men jag är helt övertygad om att jag inte hade klarat provet eller ännu värre, bara skrivit Godkänt, vilket skulle betyda att jag inte ens skulle få möjlighet att göra om det.
Jag vill inte göra saker halvhjärtat och jag känner att jag tummat långt mer än vad som är okej på det löftet till mig själv så därför måste det bli så här.

NU ska jag fixa lite bankärenden på nätet, slösurfa och sen sätta mig för att stirra ut över mina ägor en stund och det tänker jag inte ha dåligt samvete för!


Kommentarer
Postat av: Cyrene

Du är så klok, Elin.

Måste erkänna att trots den STORA ålderskillnaden så känner jag så väl igen mig i det där att om man inte gör något helhjärtat så kan man lika gärna låta bli, ett G är aldrig tillräckligt... Suckar Kanske går vi miste om mycket här bara för att allt ska vara så j-vla perfekt??? Ursäkta språket..

2009-07-03 @ 10:54:48
URL: http://bartap839.blogspot.com/
Postat av: allicen

"Cyrene":

Haha! jag blir så glad av dig =)

Visst missar vi mycket... men å andra sidan gör vi sällan saker som vi verkligen, verkiligen innerst inne ångrar eller kanske inte har lust till och vi passar på att njuta av det vi faktiskt upplever!

2009-07-03 @ 11:17:52
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0