God morgon!

Inatt tror jag att sömnen har kommit lite tillrätta igen! Somnade tidigt och vaknade sen av mig själv före 8 i morse, pigg och utvilad för en gångs skull... kunde tom ligga kvar en stund i sängen utan att ens vara i närheten att somna om =)

Har lite småsaker att ta tag i idag som jag skulle gjort för länge sen egentligen men nu har jag gjort en ordentlig lista som jag kan gå efter och jag tror att jag kommer få mycket uträttat idag!
Efter lunch ska jag även iväg till jobbet en sväng för ett informationsmöte om framtiden på hemmet... det ska visst informeras om både ombyggnaden och nerdragningen på platser vilket också betyder detsamma bland personalen.

Är minst sagt nyfiken på vad detta kan komma att innebära för mig.. blir jag arbetslös är det ju inte så mycket att spekulera i... det betyder ovillkorligen ett liv i misär och en eller par regnskogar mindre till följd av pappersutbytet med både arbetförmedlingen, a-kassan och tänkbara nya arbetsgivare.
Får jag ha jobbet kvar däremot vet man aldrig vad som händer, skulle det inträffa betyder det att jag som vanligt är en av dom med minst tid på bygget och när personalantalet ska minskas måste "nykomlingarna" flytta på sig... till... ja, just det.. det är ju där funderingarna kommer in... vart blir man isf flyttad?

Spänningen är olidlig inför dagens möte och det återstår att se hur tunga stegen är när det är dags att gå hem i eftermiddag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0