Mitt möte med kungen

När jag promenderade hem från jobbet och precis var framme vid backen som leder upp till Gräddhyllan hörde jag en svag röst en bit ifrån mig.
Jag tittade upp och högst uppe på en stor snöhög stog han, kungen, iklädd mörkblå bävernylonsoverall och med två spiror, glittrade likt istappar, i händerna som han sträckte upp mot himlen och sa glatt

-Det är jag som är kungen!

Jag kunde ju givetvis inte stilla min nyfikenhet utan var helt enkelt tvungen att fråga honom vart drottningen var, men hans svarade att det inte fanns någon drottning...

- Jag har ju dom här

Sa han och höll stolt fram sina två istappar. Kanske var det lika bra det, för han verkade vara lite för ung ännu för att börja intressera sig för nån annan typ av spiror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0