Sömnlös natt

Igår kväll bäddade jag ner mig tidigt, läste en stund i den galet tunga boken jag håller på med och när jag inte orkade hålla den längre kurade jag ihop mig i mörkret och försökte somna till vaggvisorna som lilla Tea sprang runt och sjöng för mig.

Det gick inte så bra... jag började fundera över vad jag ska ha på mig på julafton, om jag ska göra julgodis och i så fall vad för sort(er), vad jag ska ha för färg på paketen i år och om jag kommer hitta på alla julklapparna jag behöver.

Utöver det klurade jag lite på varför jag inte har någon rutig kavel, ni vet en sån där som ger våffelmönster och om det verkligen inte är så att jag kanske platsar i kyrkokören ändå?

När jag väl somnade in vaknade efter bara en kort stund, totalt ursinnig för att jag drömt om att jag satt i en skolklass där läraren ville att vi alla skulle läsa högt ur en bok.
Killen bakom mig som skulle börja läste ett par ord och skämtade sen bort det hela varpå läraren blev arg, jag blev ännu argagare och skällde ner läraren totalt genom att hålla ett långt brandtal om läs- och skrivsvårigheter.
Jag känner att det är ett viktigt ämne för mig och detta kan ju bara betyda att jag försummat det allt för länge nu, jag vet dock inte om straffet att ligga vaken ytterligare en halv natt främjar möjligheten att sprida mitt budskap eftersom dagarna blir så väldigt korta när man somnar in först vid 8 tiden, men jag ska skärpa mig. Det ska jag verkligen!

Kanske efter nyår?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0