Örebro

Idag har jag varit med mina föräldrar till Örebro för att kolla på badrumsinredning, jag är ju lite av en expert på området, så det faller sig ju ganska naturligt att man söker sig till mig för att få hjälp att hitta rätt :)

Det hela började med ett par timmar i Mellanstaden där det skulle väljas ut väggmatta och golv, det är sannerligen ingen lätt sak kan jag berätta, men till slut gjordes i alla fall en order och vi kunde åka vidare till butiken som Gud glömde.

Bauhaus

Alltså. Jag vet inte vart jag ska börja när det gäller den butiken men jag tror att jag ska ta det viktigaste först; ÅK INTE DIT!!!
Inte ens vi kommunanställda klarar av att få så lite gjort på så många personer :O folk köade som besatta i butiken, ivrigt tummande på reklamblad och mellan kunderna kryssade all världens youngsters fram och tillbaka i arbetskläder med sjuk dålig passform.
T.o.m där ligger vi bättre till med våra bussaronger och strutbyxor i äldreomsorgen! Hur sjukt är inte det?
Ingen av dem verkade dock uträtta något nämnvärt arbete men så snart den ena försvann in bland hyllorna med avloppsrör (vad är det föresten med den hyllan? finns det en lönndörr rakt in till fikarummet där eller vad?) kom en ny drös anställda ut från kontoret eller lagret. Utan att vara kunderna behjälpliga, såklart.

Efter att ha fastnat kassan och fått vänta ytterligare en lååång och tråkig stund, för att den sällsynt missnöjda honon bakom disken inte hade en aning om vad det var för siffror hon förvantades knappa in i datorn kunde vi dock ta oss ut i friheten igen. 
Jag hoppas innerligt att jag inte behöver återvända förrän det är dags att köpa en söt liten kommod till gästtoaletten (om ca 42 år alltså) och vid det laget hoppas jag också att företagsledningen tagit sitt förnuft till fånga och hyrt in mig som konsult för att styra upp eländet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0