morning sickness

Det är inte bara glöggpartyn på tåg när man är så nervös att man mår illa som får det att vända sig i magen på mig, när jag kom upp en morgon kort efter att det varit bjudning i Borgen och skulle göra i ordning mina morgonknäcke fick jag ta en lång paus och en ordentlig funderare över hur jag skulle agera utifrån den massaker som mötte mig, nämligen detta:


Jag har aldrig varit speciellt kräsmagad så länge det inte handlar om mat som kommit så långt att den legat på andra sidan magmunnen eller hårstrån på rymmen, men det här med smör (eller margarin för den som vill) alltså! Det är ju en sak för sig och jag tror att jag skrivit om det förut... en av smörpaketets viktigaste uppgifter på morgonen är att man ska kunna spegla sig i det och kolla in hur luggen ligger, så att säga.
Det finns en anledning till att det inte finns något som heter smörskopa (i alla fall inte hemma hos mig) och jag tycker att man ska respektera detta naturens fenomen.

Så nu bestämmer vi det. Igen.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag minns någon som sa "när jag flyttar hemifrån så ska smörpaketen inte se ut som någon grävt i dom"



Kram mamma

2009-12-16 @ 22:05:40
Postat av: allicen

'mamma': Hahaha! det känns mer troligt att det skulle varit jag än att det skulle vara Bror som sagt det... men så är det ju till vardags också! det är bara när det är bjudning i Borgen som det blir stökigt ända ner i smörpaketet =)

2009-12-17 @ 09:36:03
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0