Hemma ska man väl känna sig trygg?

Vid det här laget vet ni; mitt hem är min Borg och det är hit jag drar mig tillbaka när jag behöver slicka mina sår.
Ett annat sälle dit jag alltid kännt att jag kan åka är hem till mor och far, men från och med igår raserades den tryggheten.

Det hela började med att jag rev av 'lilla snigel' i ett maffigt solo på pappas gamla elgitarr (självklart med darr lite här och var) men till min stora förtvivlan fick jag se att nykomlingen i församlingen förevigade det hela med sin mobil.
Jag har råkat ut för något liknande tidigare, dock utan 'lilla snigel-sången', men i det fallet skedde övergreppet på allmän plats och av rädsla för att förlora jobbet fick jag stå emot infallet att straffa den skyldige. Denna gången är det ju annorlunda... visst är det?

För inte är det väl ok för någon att beröva andra trygghetskänslan som hemmets fyra väggar skänker?
Det är inte ok att främlingar bryter sig in i bostäder och rotar runt bland privata saker och det är sannerligen heller inte ok att olovandes springa omkring och filma folk där det är meningen att man ska kunna känna sig fri. säg att jag har rätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0