Årets sista dag

Det går inte att neka till det faktum att åren faktisk känns kortare och det är inte utan att man känner sig lite gammal när man säger saker som 'tänk, vad tiden går...' haha!

Men oavsett om det är en begynnande åldersnojja eller om det helt enkelt är så att vardagen rullar på i ett snabbare tempo så har det faktiskt gått ytterligare ett år :O
Innan jag klev upp i morse så låg jag och funderade på min årsberättelse som jag ska skriva.. den kommer innehålla resan till Genève så klart och det kommer dyka upp några nya ansikten på människor jag lärt känna under året men annars måste jag tyvärr konstatera att det finns åtminstonde ett par saker som jag aldrig lyckades med.

Vissa för att jag helt enkelt inte har vetat hur och endel för att jag varit dum nog att prioritera bort dem. Mig själv för att ta ett exempel.
Jag kan nog många gånger vara egoistisk, men med det inte sagt att jag alltid är snäll mot mig själv... det kanske får bli något att jobba på under 10-talet?
 
För några år sedan kring ett nyår frågade jag ett par arbetskamrater om vad som varit bäst resp. sämst i deras liv under året som gått och efter att vi pratat ett tag kunde vi konstatera att det faktiskt var svårt att svara på. Svårt, men otroligt tänkvärt!

Under det här året får nog Genèveskolan bli det bästa som har hänt mig, det är i alla fall det största som jag kan komma på, men när det kommer till vad som varit tråkigast blir jag lite mer osäker.
Tidigare år har förlusten av anhöriga representerat den tråkigare delen men tack och lov har jag sluppit bli utsatt för det på allt för nära håll i år... istället har jag fått känna hur det känns när drömmar dör och med allt grubbel det har inneburit känns det som en stor och jobbig del av mitt 2009.

Vad har varit utmärkande i ditt liv under året? 


Kommentarer
Postat av: Cyrene

God fortsättning, Elin!

Hoppas att 2010 blir ännu bättre än 2009! Hur man nu ska kunna vara med om något som slår Genèveskolan????

Kram

/Cyrene

2010-01-01 @ 14:01:00
Postat av: allicen

'Cyrene': Tror nog inte att det är riktigt möjligt, men jag ska i alla fall göra ett tappert försök med en studieresa till Sydafrika =)

2010-01-01 @ 14:12:41
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0