Adventsfika

Det är redan fjärde advent och inte förrän nu har jag kommit mig för att bjuda in till adventsfika i Borgen...
Det blir kaffi med saffransbullar och som det ser ut kommer kvällen att avslutas med ett besök i kyrkan för att lyssna på kyrkokörens konsert!

Jag är inte så kyrklig av mig (även om jag ibland är väldigt tjenis med Gud och alla barnen) men just den här konserten är verkligen något jag längtar efter varje år när det börjar närma sig jul.
Den avslutas alltid med 'oh helga natt' och varje gång sitter jag tårögd och drömmer om att det är jag som står där framme och sjunger lidelsefullt.

Tyvärr vet jag, vis av erfarenhet, att min sång bara åstadkommer ett enda långt lidande för dem som tvingas lyssna så jag brukar hålla tillbaka när jag är där, men det hindrar mig ju inte från att surfa in på youtube och sjunga kanon med Körberg när jag kommer hem på natten ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0