Muffins med svarta vinbär

Jag hade inte tänkt göra några muffins med svarta vinbär eftersom jag trodde att bären inte skulle bli mjuka och gå sönder, men så hittade jag ett recept på nätet där det skulle vara just svarta vinbär så jag bestämde mig för att prova.
Att använda bären var inga som helst problem och det behövs inte alls många i varje form för att det ska ge ordentlig smak men för övrigt gillade jag inte smeten, som innehåller brun farin istället för socker. Det ger en mörkare färg som tyvärr lurar ögat så man förväntar sig att det ska vara pepparkaksmuffins plus att dom skulle dom gräddas väldigt länge trots att jag gjorde i små formar.


Imorgon ska jag göra en ny omgång med min vanliga smet, jag hoppas att det kommer bli mycket bättre och att jag kan få tillfälle att göra några riktiga cupcakes av dom! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0