God morgon!

Vaknade tidigt eftersom jag i gränslandet mellan sömn och att vara vaken kom på en ny idé till bilden jag ska fota den här veckan! Jag kan knapp vänta tills jag fått tag på den sista saken som ska finnas med och jag hoppas, hoppas, hoppas att jag kommer få bilden att se ut precis så som det gör när jag ser den framför mig. Två av mina orosmoment är ljuset och bakgrunden... det kanske är dags att jag försöker fixa en 'ministudio' här hemma att fota sånna här saker i?

För övrigt ska jag göra ett besök på kontoret idag samt se öve vad som ska med i resväskan när det blir dags att ge sig iväg på en tur igen.
Denna gången är det en konferens som står på schemat (mer om den kommer säkert i jobbloggen) och jag har, om jag ska vara ärlig sett fram emot, för att inte säga längtat efter den i flera veckor! Tyvärr kommer det väl finnas en udd av besvikelse över det hela eftersom jag kommer återvända till ett ställe som för ett år sen framstod som något av ett paradis i mina ögon.

Hade någon sagt att det som var då skulle utvecklas till vad som är idag hade jag kanske kunnat tro på det, men jag hade så långt det gick valt att avstå och även om jag aldrig borde blivit förvånad över vad som hände sen kan jag aldrig komma ifrån att jag aldrig riktigt accepterat det.
Jag har svårt att kombinera bilden av människor som verkar ha två sidor och det är en enorm svaghet hos mig, men för mig går det inte ihop att så stora mått av omtänksamhet och nonchalans ryms hos en och samma person...

Men, hur mycket det än inverkar på mig måste jag försöka se det som en del av något som varit och istället försöka göra någonting bra av idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0