Pysslar

Idag har det blivit lite pysslande efter jobbet... håller på med en överaskning till min kära mor som fyller år imorgon (även om vi dessvärre inte ska uppvakta henne förens på torsdag)! Blir jag nöjd med slutresultatet så kanske det kommer upp nån bild men jag törs inte börja visa nått redan nu eftersom mamma, även om hon nog inte läser, vet vad det är för adress till bloggen.

Dagens goda nyhet måste vara den att jag fått svart på vitt att det inte har varit rätt att minska på antalet semesterdagar för mig när jag har varit tjänstledig! Det betyder om jag minns rätt att jag har två dagar från förra året och en dag för i år att återfå och det är ju inte helt fel =)

Dagens funderare är vad som är mest fördelaktigt för mig om jag kommer på att jag vill pyssla lite med nått annat istället för att bara jobba på hemmet... alternativen är att ta helt tjänstledigt eller att behålla en pytteliten procent...
Tar jag helt ledigt kan jag jobba extra hur mycket jag vill men kommer inte kunna jobba på sektionen eftersom man gör det på ord. arbetstid, men om jag däremot behåller en liten procent kan jag jobba kvar på kontoret och jobba extra på hemmet, så länge det inte blir på en helg eftersom jag med en liten tjänst i botten måste få övertid för alla sånna skift :(
Som sagt.. det tål att funderas på... Nån som har kloka råd att dela med sig av i frågan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0