Mysteriet med påskkärringarna...

Jag har just pratat en liten stund med Dr. Feelgood och när vi som bäst höll på att avhandla påskens alla bestyr visade det sig att vi inte var riktigt eniga i frågan om påskkärringarna! :O

När jag var liten gick man alltid påskkärring på påskafton men Dr.Feelgood hävdade att man skulle göra det på skärtorsdagen... jag tänkte självklart att det inte var rätt och i det här fallet ställde jag mig även tveksam till om man ens kan göra så.. Det fanns helt enkelt ingen annan utväg än att googla bort problemet och då med förhopphoppningen att jag skulle kunna stoltsera med att jag har rätt.

Till min stora förvåning visade det sig att det tydligen skiljer sig runt om i landet hur man gör i den här frågan och jag känner mig förvirrad! kan det verkligen vara så att det finns mer än ett alternativ (mitt) som är rätt???

Vilken dag anser du vara den "rätta" för barnen att gå påskkärring/påskgubbe?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0