Läggdags

Har inte varit så energisk idag, som ni kanske märkt... haha!!
En hel del planer, eller i vissa fall förutsättningar, har blivit ändrade under dagen, dom flesta.. eller ja.. rättare sagt alla, till det något sämre.
Det är lite trist och jag funderar så det knakar för att komma på bra alternativ, men det har inte gått så värst bra... men vem vet? kanske vaknar jag imorgon och har alla lösningar =)

Har föresten börjat läsa lite i läxboken 'det finns en säskilld plats i helvet för kvinnor inte hjälper varandra" men det går lite segt även om det är intressant!
Början av boken (och jag hoppas verkligen att det bara är början!) handlar mycket om hur vi agerar tillsammans med barn från ett kvinnligt/manligt perspektiv.
Där finns en hel del tänkvärda observationer från skolans/förskolans värld!
Men tyvärr står det också att läsa att personalen som varit med själva säger att de aldrig skulle erkänt eller trott på att dom förhöll sig gentimot barnen på det viset som studen visar, om det inte fanns dokumenterat...
Det dämpar mitt ögonblicks korta infall att föra upp dessa frågor på branchträffar, tyvärr.

Nåja... nu ska iaf jag ta min bok och bädda ner mig! God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0