Tvålfat i tenn?

Då och då händer det att man hittar på lite nya roliga saker hemma hos mormor! Igår fick jag syn på ett litet fat eller vad man ska säga och blev överförtjust!





Det ser ut som ett litet tvålfat och jag tror att det är gjort av tenn... Enligt mormor kommer det från "farmor" och med det tor jag att hon menar morfars mamma, så det är troligtvis ganska gammalt. 
Är dock osäker på vad det egentligen är, det är ganska litet om det finns inga distanser under om det skulle vara så att det är tänkt för vattnet att kunna rinna undan från en tvål...

Nån som har nån idé om vad det kan vara?

Hur som helst tyckte jag att det var hur sött som helst och jag är rätt säker på att det kommer att vridas och vändas på otaliga gånger framöver när jag är där och hälsar på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0