Detta gör mig verkligen illamående!

Som jag skrivit om vid några tillfällen tidigare och som säkert som flesta av er som regelbundet läser min blogg vet, så är jag fruktansvärd rädd inför tanken på att få barn.
Av många anledningar!
Förnedringen är bara den första och om jag på något sätt skulle klara av att övervinna den skräcken så finns ju tusen andra saker som skrämmer mig...

En klok person sa till mig en gång att man inte ska 'skaffa barn' "för sin egen skull" eller någon liknande anledning, man ska göra det för att man tror att man kan göra dom till bra människor.
Jag tycker att det är en fin tanke och det är något jag tänkt mycket på... jag har också funderat över om jag verkligen skulle fixa det och jag tror faktiskt inte att jag är rätt kvinna för det jobbet i dagsläget.
Tanken på att kanske aldrig bli det gör mig både rädd och lite ledsen!

Andra saker som gör att jag tvekar är yttre omständigheter som jag inte har samma möjlighet att påverka.
Jag känner mig verkligen gammal när jag tänker saker som 'vart är världen på väg' men faktum är att frågan inte är så konstig egentligen!

Nyheterna tar upp den ena fruktansvärda sanningen efter den andra och jag är inte helt säker på att jag skulle känna mig bekväm med den värld mitt/mina barn skulle växa upp i, fylld av diskriminering, våld och utanförskap.

För vart sjutton ÄR världen på väg när människor kan göra så här?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0