Dag att börja julstöka!

Om en månad är det 'dan före dan' då gäller det att man hunnit klart... maten ska vara inhandlad och förberedd så långt det bara tänkas kan, julklappar ska vara inslagna, granen ska kläs (för det får inte göras tidigare än dagen före), glögg grytan ska tömmas och fyllas på om vart annat, and so on and so on...

Vi pratade om lussekatter på jobbet idag och när alla andra är så duktigta och bakar och står i känner ju jag att jag inte vill vara sämre, så jag bestämde mig för att jag minsan ska göra saffransbullar i år! Sånna som (förhoppningsvis) ser ut som vanliga bullar med gjorda på saffransdeg med mandelmassa innuti!
Det känns lite som ett äventyr, med tanke på hur det slutade sist.. både den gången jag skulle göra lussekatter och den gången jag skulle göra bullar! Törs inte tänka på vad som kan hända när man kombinerar dom två misslyckandena! men jag ser med spänning fram emot resultatet :P

Allt detta planerande gör mig alldeles snurrig, så ikväll ska jag sätta mig och göra en lista över vad som ska göra och när det (helst) ska vara klart :)
Oh vad jag längtar!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har skrivit en lista på att jag msåte skriva en lista vad som skall göras inför advent... Ha ha...

2008-11-24 @ 14:40:37
URL: http://annaenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0