Adventspyntar

Efter en ganska seg start på dagen kom jag iaf iväg på julskyltningen!
Gjorde faktiskt lite inköp (bilder kommer troligtsvis under kvällen eller morgondagen) och nu på kvällen har jag börjat ställa fram lite advents saker... gardinbekymret i köket kvarstår dock, men efter att ha gjort ett tappert försök att köpa en gardin här i staden har jag gett upp och tänker beställa den jag hittade på nätet med tomtar ändå.

Jag vill verkligen handla så mycket som går här i staden, men om jag ska köpa en gardin kräver jag att den som hjälper mig i butiken åtminstode ska försöka vara intresserad av att få mig som kund.
När jag babblar på om mina gardiner är det helt enkelt ett måste att man som säljare ger sken av att mina gardiner är precis lika viktiga gör henne/honom som dom är för mig.
Därför har jag bestämt mig för att det blir nätshopping den här gången, så det så!

Idag är det ju även dags att tända det första ljuset.. hmm.. jag har ju helt missat att beställa hem adventsljus och block ljusen jag har skulle jag ju aldrig hinna bränna slut på till jul! :S Därför får det idag bli den lilla advets ljusstaken med vanliga rustik ljus och så kanske jag fuskar lite och byter senare om jag känner mig kreativ.
Har dock inte tänt ljuset än utan det tänkte jag vänta med och göra när jag tittar på tv och dricker lite glögg =)

Har du tänt första ljuset?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0